Informacja
Informujemy, iż w związku z art. 6c § 2c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwałą nr XIV/111/19 Rady Gminy Powidz z dnia 19 grudnia 2019r., w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, Gmina Powidz z dniem 03.01.2020r. postanawia o zaprzestaniu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza.
Oznacza to, iż właściciele nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza zobowiązani są podpisać umowę z dowolną, wybraną przez siebie firmą wykonującą usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wykaz przedsiębiorców znajduje się poniżej informacji, w linku.
Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości musi być zgodna z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Powidz tj.
– odpady zmieszane, co najmniej raz na dwa tygodnie;
– odpady segregowane, co najmniej raz w miesiącu;
– odpady biodegradowalne, co najmniej raz na trzy miesiące w okresie od grudnia do lutego, dwa razy w miesiącu w okresie od lipca do sierpnia, a w pozostałym okresie co najmniej raz w miesiącu;
– popiół oraz żużel w okresie grzewczym tj. od 1 października do 30 kwietnia, co najmniej raz w miesiącu, a poza okresem grzewczym tj. od 1 maja do 30 września jeden raz w tym okresie.
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 ze zm.) Urząd Gminy może przystąpić do kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych. [informacja + wykaz firm]
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany *