Obowiązek złożenia deklaracji do 30 czerwca 2022 r.!
Szanowni Państwo,
Przypominamy, że do 30 czerwca 2022 r. należy złożyć deklaracje do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
O 1 lipca 2021 r. ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, która ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Odpowiednią deklarację składa właściciel/zarządca budynku zasilanego przez źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Jeżeli Twój dom posiada źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy. Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca deklarację musisz złożyć w terminie 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Możliwe formy złożenia deklaracji:
– w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB, (konieczne jest posiadanie profilu zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego).
Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl, naciśnij -> złóż deklarację <- wypełnij ją i wyślij.
Instrukcja składania deklaracji dostępna jest on-line na stronie Internetowej Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
– w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać pocztą na adres mailowy: odpady@powidz.pl albo złożyć w Urzędzie Gminy Powidz, ul. 29 Grudnia 24, 62-430 Powidz.
Wzór deklaracji dostępny jest do pobrania na stronie TUTAJ lub w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Powidz, pokój nr 4, w godzinach pracy urzędu.
Aby dowiedzieć się więcej na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostępnymi na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
3 komentarzy
3 Comments
Zofia
29 czerwca 2022, 18:14Okazuje się, że nie można wysłać deklaracji (czyli skanu – bo jak inaczej?) na adres mailowy. Informacja na stronie gminy wprowadza w błąd!
REPLYKrzysztof Marszałek@Zofia
30 czerwca 2022, 07:18Można wysyłać deklaracje na adres mailowy i nie trzeba wykonywać skanu. Pod warunkiem, że Pani deklaracja czy jakikolwiek inny dokument przesyłany drogą elektroniczną został opatrzony bezpiecznym weryfikowalnym podpisem elektronicznym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
REPLYW tym samym miejscu, w którym znalazła Pani informację o możliwości przesyłania deklaracji na adres mailowy, znajduje się przedmiotowa deklaracja w cyfrowej wersji, którą można wypełnić (bez konieczności drukowania, a później – skanowania) i podpisać certyfikatem, o którym mowa wyżej. Wówczas dokument staje się prawnie uznany a złożony podpis elektroniczny posiada moc prawną podpisu własnoręcznego.
Zofia
30 czerwca 2022, 19:18(Odp. do @Krzysztof Marszałek): Tu sprawa była inna – właściciel budynku nie jest Polakiem, nie ma polskiego profilu zaufanego, nie ma certyfikowanego podpisu, nie ma go fizycznie w PL do 30 czerwca, i jest tzw. "ostatnia chwila". Uznaliśmy, że jak dziesiątkach innych sytuacji wystarczy skan plus ewentualne dostarczenie wersji analogowej później. W każdym razie dziękuję za tak szybką reakcję. Może jednak warto dodawać informację typu "ten dokument może być złożony przez e-mail jedynie z podpisem elektronicznym", żeby nie było nieporozumień?
REPLY